söndag

Idag e det söndag och snart e denna helg undanröjd.. Shit vart tar tiden vägen egentligen?
Innan hatade jag alltid helgerna för jag tyckte dom var så himla sega men denna helg har bara försvunnit. Skönt e det tycker jag =)

I fredags så var BVC tanten här hemma på hembesök.. Jag o jonas var ivriga på att få reda på vad lillan hade gått upp. Vi hade en egen liten gissningstävling men jag kan ju säga att vi båda förlorade fett!
När hon föddes så vägde hon 3516  gram och när vi åkte hem den 28/2 så vägde hon precis 3200 gram.
Men i fredags så vägde hon bara 3230 gram, alltså bara gått upp 30 gram på 5 dagar.. Min mjölk verkar inte mätta henne alls så vi måste ge henne ersättning då o då. Och sen så har jag märkt att när jga pumpar ut min mjölk så får jag inte alls mkt.
Så jag börjar undrar om det håller på att försvinna? Jag kunde ju aldrig amma theodor o denna gången när jag kan amma så vill min mjölk inte räcka till?
Ska in till en föräldrargrupp imorgon på bvc och då skulle vi passa på att ta en extra vikt koll för att kolla om hon gått upp något mer i vikt.

Igår lördag så kom min ena bror och hans familj på besök o vi fick fina presenter till båda våra barn! Tack så mkt =)
Vi fikade o Miranda gick ett rundvarv hos alla hehe..
Vid 16 tiden så kom Linda & Alex o där fick vi oxå fina presenter, satt och snackade en hel del o tiden bara sprang iväg.. Theodor sov när dom kom o när han vaknade en stund efter så var han så grinig o bara skrek hela tiden. Tror nästan att vi skrämde linda & alex till att skaffa barn i framtiden.. Hehe
Men rätt vad det var så lade theodor en sådan brakare i blöjan o där efter blev han på lite bättre humör :D Det var en STOR fis på tvären kan man ju säga =)
Yttligare lite senare på kvällen så kom Diana o hennes syster och dom hade kinamat med sig, vi käkade och sedan kollade vi på melodifestivalen tillsammans.
Så det var en fullspäckad lördag =)

Idag åkte vi en sväng till Ikea men hittade inte vad vi ville ha, så vi körde hemmåt igen men ner en till mamma & pappa och tog en fika. Theodor blev på uruselt humör, Jonas satt med Miranda i famnen så jag försökte få theodor till mej men han vägrade.
Skulle bara till pappa hela tiden.
Kände mig så ledsen att han inte ville komma till mig så tårarna bara sprutade.. Jag känner mej verkligen som världens uslaste mamma eftersom jag inte får lyfta upp honom.
O när jag väl sitter ner o kan ta honom  i famnen  o ska trösta honom så vill han inte komma...
Nu e vi hemma, jonas lagar middag.. Miranda sover gott i vaggan och Theodor storgråter.. Varför?
Jo för att pappa jonas lagar mat o inte kan hålla honom i famnen hela tiden som theodor vill.
O mej vägrar han gå till, skulle jag bara röra honom så blir han mer förbannad.
Hur sjutton ska jag göra??

Ikväll så kommer Sara och hälsar på, ska bli roligt att träffa henna igen! Hon ska ju vara en av faddrarna till Miranda.
Shit, snart får man börja planera för barndopet oxå. Aja det fixar sig!

Undrar när resten av mina syskon ska komma o hälsa på?

Nannar gott i sin vagn =)


Theodor testar sin pappas keps! Heja MALMÖ :D


Nu e det middags dags, blir snitzel ris och grönpepparsås idag! Mumsigt!

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Malin

Hej på er!

Längesen sist iom vi inte varit hemma o jag inte hade din adress. SÅ FINA BILDER på era söta barn! :)) Skönt allt gått bra o ni mår fint. Vad tycker Theo om sin nya syster då? :) Trevlig kväll, kramar.

2010-03-07 @ 18:16:43
URL: http://familjennordin.webblogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Svar:

Hur många barn har du? :P Dum fråga men i bland så låter som du har 2 barn :P haha..jag är trög



Ah..jag gick på samma dag som jag blev snittad, durå? ^^.

2010-03-07 @ 19:22:48
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Nicole

Var där å åt igår med familjen från Trollhättan. Dom hade höga förväntningar efter detjag berättat å dom blev inte alls besvikna, tvärtom. Dom älskar numera också Haket. =0)

Det är bara bra med oss. Jag är ledig tills på söndag så vi har en massa tid tillsammans jag å Melvin. Blir väl att bada en dag.

Vi trivs bra i huset. Har fått iordning på väldigt mycket men det finns alltid saker att göra ju.

Hoppas det är bra med er! Kram

2010-03-07 @ 19:33:38
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias & Manfreds mamma

Tack så mycket! Hur mår du efter snittet?

kram

2010-03-07 @ 20:03:42
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: sara från saxtorp

Jag tror bara att pojken har fått en stor omställning i livet. Nu e ju Miranda oxå där och "tar upp" mycket av mamma. Detta kommer säkert vara övergående. Föstår du blir ledsen men det kommer du att fixa och Theodore oxå. Prata lite med BVC imorogn så känns det säkert bättre. styrke kram

2010-03-07 @ 20:14:43
Postat av: Alexandra

äter du som du ska och det? tänkte för äter du inte bra så försvinner mjölken ... men när du väl börjar äta ordentligt sen så kommer mjölken igen... det fick jag veta av bvc i fredags! Nu när jag vart sjuk och så så har jag ju inte varit så pass glad i mat precis .. Men hon sa åt mig att jag måste tvinga mig att äta för annars försvinner min mjölk tills jag börjar äta igen! Ja dom fick operera mig på grund av att jag inte fick ut min moderkaka! + att läkaren fick inte heller ut den :( Kram

2010-03-07 @ 20:46:57
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vi kommer gärna. Har ringt & skickat sms,om att du/ni ska ringa tillbax. Skulle vilja se Miranda, vill gärna ge hennes kläder som vi har köpt. Snälla, ring,så vi kan bestämma nåt. Kram på er.

P.s Hon är supersöt:) D.s

2010-03-07 @ 21:11:39
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen

Svar:

Haha ja jag tänkte väl x)



Ah men vad bra, man ska upp och gå annars så är risken att man får problem med massa grejer i kroppen osv inge kul = jag har läst lite till usk.



Jadu..det får vi se, helt och hållet upp till klumpen i magen, den 10.e ska jag till läkaren och vi ska planera min graviditet så vi får se hur allting kommer att se ut ^^,

Men ajg tror att om babyn blir förstor för mitt bäcken så blire snitt eller igångsatt det beror på väl vilken vecka jag är i osv :)

2010-03-07 @ 21:25:21
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Petra

Jobbigt det där med amningen! Hoppas det löser sig för er. De säger ju att amning är bäst för barnet, men jag tror det är ganska mycket snack också. Finns ju hur många barn som helst som fått ersättning och klarat sig ypperligt.

Kramar

2010-03-08 @ 10:32:55
URL: http://superpetrah.blogg.se/
Postat av: Josefine- mamma till Olivia

Vilket fint namn ni valt till er dotter, Så himla söt liten tjej!



Hoppas du kommer igång med amningen om du gärna vill amma. Sägs ju att man ska låta barnet suga så ofta som möjligt för att få igång mjölkproduktionen.

Trevlig måndag på er!



svar: Hehe ja, datorn kommer verkligen i lä för dom små liven, inget går upp att få gosa med dom. :)

2010-03-08 @ 11:11:48
URL: http://shaddili.blogg.se/
Postat av: Malin, 21 år & Gravid

Hej hej ja det är bra med mig, förutom att jag är lite småtrött, hur mår du idag?

2010-03-08 @ 14:58:31
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0