tråkiga söndag

hej!
Oh vad jag avskyr söndagar, har alltid gjort o tror jag alltid kommer göra det? Fast man vet ju aldrig, det blir kanske annorlunda om man får ett vardagsjobb sen när man inte är mammaledig längre.
Idag skulle vi varit på fika hos Petra & benny eftersom Petra fyllde år igår men det blev avbokat pga sjukdom hos dom.. Får bli en annan gång =)
Istället så åkte vi ner till mamma & pappa, hämtade saker o där efter körde vi hem. Tog syskonvagnen, mötte Maria o hennes Kevin o vi gick en runda.
Jätte vackert väder ute men det blåste kallt om öronen så vi började gå hemmåt.. Stannade till parken här nere så theodor fick gungat lite =)
Sen blev det för kallt så vi skiljdes åt o vi gick hemmåt.. Nu diskar jonas, jag sitter här, Theodor leker o Miranda sitter i Babysittern hos mej..
Hickar o snackar lite då o då..
Mer o mer vaken börjar hon bli =)

Har nog bestämt mej för att byta bloggadress inom kort då här finns folk som inte behöver läsa min blogg o se bilder på våra barn. Liksom lättare att titta på bilderna här än att åka o träffa oss.
Ska bara komma på en adress oxå =) Men säger till när det sker.. Kan hända att det blir lösenord på bloggen här först.. Vi får se!

Ska snart påbörja middagen oxå, idag blir det köttfärslimpa med potatis, sås o grönsaker! Mumsigt =)

På lördag så e det loppis på theodors dagis, så jonas stannar hemma med barnen så jag o maria kan gå dit. Ska bli roligt även om där lär vara hur mkt folk som helst. Drar dock inte med mej barnen in där för sist var där så himla mkt folk så man kunde knappt röra sig.
På eftermiddagen så jobbar jonas o sen så kommer min bror o hans familj hit från trelleborg för att hälsa på Miranda.. Ja, naturligtvis oss andra oxå =)
Vill dom så blir det middag här, även mamma & pappa kommer då!

Jonas börjar snart jobba igen o då e jag helt själv här hemma med barnen.. Lite nervöst att lyckas med detta.. Fast det e kanske bara jag som e mesig?
Har ju dock mitt snitt att tänka på så jag ska helst inte lyfta Theodor så mkt.. Men detta ska säkert gå bra.. Har bra gudmor till mina barn o föräldrar som hjälper till om det behövs!

Nu börjar lillan bli otålig så ska ta upp henne!

Vi hörs!

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Alexandra

Nej jag vet killen säger samma sak... Men jag får mig att jag är en dålig mamma som måste knappra tabletter.. Men men... :x

Ja du söndagar borde inte finnas.. för fy vad dom är tråkiga.. Har ni gjort något skojjit idag? Kram

2010-03-14 @ 17:33:30
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Mif 65

Klart vi gärna äter tacos hos er på lördag.

Och det e jag som e "Datahackern"

2010-03-14 @ 18:57:30
Postat av: Linda - Blivande 2 barnsmamma

Jag fortsätter gärna läsa din blogg om du skaffar lösen, om jag får vill säga :) Jag är jätte nervös över hur jag ska klara mig med båda barnen hemma sen när min man jobbar. Hur är theodor mot miranda? är han svartsjuk på något sätt? Det är något jag också är orolig över, hur vår son ska hantera att få en lillasyster.

2010-03-14 @ 19:23:11
Postat av: linda

hej

håller med dej ang söndagar.

vi måste hitta en helg då vi kan ses.

den 28 ska vi vara i glumslöv och kamske åker upp redan den 27..kanske kan titta förbi då om jag nu får viljan igenom då vill säja..och om ni kan naturligt vis. kram

2010-03-14 @ 22:24:38
Postat av: Sara - Alicias & Manfreds mamma

Godmorgon!

Okej vad skönt att få sova! Ja man sover ju inte alls lika djupt som förut. Ammar du henne?

Söndagen var trevlig. Vad händer i veckan då?

Kramis

2010-03-15 @ 06:29:42
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Petra

Grattis till vinsten i min tävling! Himmel så nära du hade gissat helt rätt också tror vikten diffade på 50 gram eller något sånt. Maila mig din adress på [email protected] så kommer vinsten på posten om någon dag.

Kramar!

2010-03-15 @ 09:47:35
URL: http://superpetrah.blogg.se/
Postat av: DONKEN

håhååå.. fullt upp ju!

går theodor på dagis medan du är hemma sen då, eller ska du vara dagismamma själv med båda hemma tills du börjar jobba igen?



svar: jag pluggar till inredare, ska gå en fortsättningskurs sen med och bli certifierad inredare. det är min absoluta dröm :D



hur känns det att plötsligen vara tvåbarnsmamma nu? är det tio gånger mer jobb eller är det enklare än du trott? pöss!

2010-03-15 @ 11:56:08
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej.. Nej, jag ska inte på återträffen då vi har huslån och dyr elräkning som ska betalas i samma vevva och så ska vi försöka bli färdiga med golvet i köket också, så där finns inga pengar till en återträff för min del. Kram

2010-03-16 @ 08:42:14
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Malin, 21 år & Gravid

man får passa på att köpa allt nu innan lillen e här :) hur mår vi ? :)

2010-03-16 @ 10:14:42
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Jennica

Ja det skulle vi kunna göra, mig spelar ingen roll om dom stora e med eller inte.



Du e nog inte den enda som e nervös för att va själv med barnen för första gången, dom små liven kan ju få för sej att inte vara på sitt bästa humör just då men det kommer gå bra ska du se

2010-03-16 @ 15:38:30
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Postat av: Alexandra

hoppas det blir lösen på denna blogg istället för att du ska byta :)

2010-03-16 @ 18:03:47
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Alexandra och Jack

Jag får försöka hitta mig tiden. Det ska nog gå. :)



Fast dina dagar måste vara "fullbokade". Inte mycket tid över till att andas. :)

2010-03-16 @ 19:20:30
URL: http://ilsknab.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Jag lider av städnojja,,, Ser jag ett sandkorn så måste jag städa ... det är jätte jobbigt men det börjar bli bättre med det..



Men vi städar ungefär 4gånger i veckan nu! Förr dammsög jag och skura golvena varje dag! Då mådde jag dåligt över att bara se något dammkorn!

2010-03-16 @ 21:26:21
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Alexandra och Jack

Då kan jag räkna med att jag får läsa då jag med. :) Så fort jag börjar plugga (om jag kommer in) kommer jag i alla fall ha tid att läsa på tåget. Det har jag alltid älska med att pendla - allting tid för sig själv åtminstone på tåget.



Sambon är 35 år gammal.

2010-03-17 @ 01:39:23
URL: http://ilsknab.blogspot.com
Postat av: ICAZ

Hej. Vilken fin blogg. Såg du skrivit till Kim (tantkim). Visst är hon grym på designer?? Hon är kanon verkligen. Hon som gjort min nya nu :) Ta hand om er nya familj=) kram

2010-03-17 @ 08:15:22
URL: http://icaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0