Min graviditet - BF Tis 2 mar 2010

Uträkning utgår från dagens datum: Ons 27 jan 2010.
Din graviditet startade Ons 27 maj 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 10 jun 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 246 av 280. (87,9%).
Du är i vecka 36.
Du har gått 35 fulla veckor och 0 fulla dagar (v35+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 2 mar 2010
Du har 34 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 36

Kroppen: Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen.
Under hela graviditeten har säkert tankar runt förlossningen funnits mer eller mindre. Det känns säkert som om du har varit gravid bra länge nu och förlossningen börjar kännas allt mer aktuell. Vissa ser med spänning fram emot förlossningen medan andra har blandade känslor. Det är bra att ta reda på vad som händer under de olika skedena under förlossningen. Till exempel hur du kan hantera och möta smärtan och vilka smärtlindringsmetoder som finns att tillgå.
Det kan kännas skönt att ha en väska färdigpackad när det är dags att åka in till förlossningen. I den kan du packa saker som journal från barnmorskemottagningen, olja till massage, tjocka strumpor/tofflor, mjukisbyxor, tandborste och tandkräm, hårborste, hårsnoddar, tvål och schampo, amningsbehå och amningskupor, matsäck och kamera.

Barnet: Nu väger barnet mellan 2200-2500 gram och längden är ungefär 45 centimeter. Barnet kan börja röra sig mindre nu, de stora rörelserna ersätts ofta med små stötar från fötter och knän. Man kan få fin kontakt med barnet inne i magen, om man till exempel puttar lite på något som kan vara barnets fot kan man få en reaktion tillbaka. Kanske tar barnet bort foten för att sedan placera den på samma ställe igen.

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Petra

Nej, det är inget speciellt som hänt. Jag har bara inte mått bra en tid nu.. så ibland blir det för mycket och det var det som hände idag.



Tråkigt att du blivit sjuk. Hoppas att du kryar på dig. Som det ser ut nu så kommer jag inte att köra in till La imorgon, för Benny sa att det var glashalt på vägarna och då vågar jag mig inte direkt ut.

2010-01-27 @ 19:01:26
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & gravid

Tänk vad länge vi har varit gravida!

2010-01-27 @ 19:27:16
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja det känns verkligen som en evighet! Men snart är de här! :D

Haha okej, vi har inte kollat på robinson alls typ..

2010-01-27 @ 19:54:32
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin

Svar:

aaah :P

Man gör ju så som man vill ^^

2010-01-27 @ 20:01:38
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Maria med en liten Kevin

Hej du! Jag har lite saker du ska få av mig inför förlossningen.. Bland annat lite Hallonbladste för hjälp efter Och även en jätte bra olja :)

2010-01-28 @ 08:20:00
URL: http://jaghardenna.blogg.se/
Postat av: w - ungtvåbarnsmamma

oj! du vad mig då långt gången hähä :) 6 veckor före mig din lyckost ! :)

sv: hehe men dem kanske är påväg att komma till tandköttet, hur många tänder har han kvar? :)

det går faktiskt inte att komma fram ute så det blir nog en innedag igen med massa tvett och packa smått skulle jag tro. tills dem plogar vill säga för jag vill UT men det går ju inte eftersom jag får kämpa med att dra oavsätt om det är pulka eller vagn och då får jag värkar som jag vill undvika.



själv då? :) kram

2010-01-28 @ 09:25:07
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Lea * med bebis i magen

Hej! ser att du har BF en dag före mig! skoj! =)

2010-01-28 @ 15:31:19
URL: http://diiorkiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0