Hejsansvejsan.

Idag sov jag till strax efter 10, då kom jonas hem efter sitt sprutbesök hos allergidoktorn o plus att han hade lämnat Theodor på dagis.. Så sovmorgon idag igen!
Nice =)
När han kom hem så bestämde vi att vi skulle åka till Ikea och skaffa den där barngrinden som vi ska ha in till köket. Vår son vill nämligen in till köket alltid o sätta på plattorna på spisen!!!
Har ringt o frågat Heimstaden om det e dom som ska stå för barnsäkerheten när det gäller spisen eller det e vi som får fixa det.
Dock har dom inte ringt tillbaka så vi vet inte..  Men en grind är aldrig fel att ha.. Nu behöver han inte komma in i köket när vi inte är där..
Blev lunch på Ikea som jag blev illamående av.. Bläh.
En sväng in på Väla blidde det, köpte en pyjamas till till lillan i magen.. Den e såå ful att den blev snygg.. Alltså fulsnygg. Haha.. Glömde fota den så ni får vänta tills lillan får ha den på sej =) Den går i rosa, turkost med blommor på iallfall.
Eftersom jag blev illamående av maten på ikea så tyckte jag att jag förtjänade en mjuksglass med karamellströssel på, så  det klämde jag i stället. Mkt mumsigt! =)

När vi kom hem gjorde Jonas sig redo för jobb o stack iväg, jag hämtade lilleman på dagis o sedan träffade vi Johanna & Karl.. Gick en runda i stan och avslutades med en fika på Maddes..
Mkt trevligt o denna eftermiddagen gick av full fart..
När vi kom hem så skulle jag byta blöja på Theodor, o vad händer? Jo han kissar ner hela sig o hela skötbordet!! Såå av med allt o in i badkaret =)
Efteråt blev det middag för theodor o han fick hemmagjord köttfärsås & spagetthi som låg i frysen.. Jag kan varna alla Theodors Dagis kompisar redan nu, han luktar vitlök!! Haha.. Hoppas att det försvinner tills imorgon.. Om inte så lär han väl bli kallad vitlöksungen :D
Jag åt nudlar till middag.. Ikke gott men jag blev mätt o slapp laga något annat till mej..

Lilleman fick pyjamas o välling o somnade i min famn, IGEN! 2a kvällen på rad!! Undrar verkligen varför han ska göra det nu? Han har ju alltid vägrat sova i våra famnar.. Alltid i sängen.. Menmen mysigt var det iallfall.. Mamma & son mys fast han sov.



Min goding, sitter och fikar på Maddes!



Var en sötis och kommentera:
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

ni verkar haft en fin dag! om man bortser från illamåendet. :)

jaha, men det är ju inte hela världen att dem inte går på öppen förskola. detta var kevins andra gång. men jag har många väninnor som har barn runt samma ålder så det går ju bra det också. :)

hehe vi vill inte heller ha vinter bröllop käns ju inte speciellt mysigt. :p hihi hoppas dina drömmar går i uppfyllelse :)

kram

2010-02-09 @ 20:35:46
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Jennica

Du kanske kan höra med din BM nästa gång du e MVC vad hon vet om ang hyra en pump för jag e inte helt hundra på att man kan, bara hört det.

Hon verkar trivas i sjalen för hon somnar direkt i den & det e ganska skönt om hon har magknip eller bara e allmänt gnällig.

2-3 veckor innan den lilla föddes så blev Cornelia oxå så jätte kramig, ville sitta i knäet & sånt, precis som hon kände på sej att det skulle hända nått för så har hon aldrig varit innan, men nu e hon som vanligt igen & man får nästan muta henne för att få henne sitta hos en i soffan.

Kanske nått sånt Theo oxå känner nu.

2010-02-09 @ 20:51:31
URL: http://jennicapersson.blogg
Postat av: linda

håller med, men vad ska man göra man kan ju inte tävla mot en så pass trevlig tid förra året hehe.

santar att ni e lika fattiga som vi e?

hehe

kram

2010-02-09 @ 21:02:44
URL: http://nathaliesmamma.webblogg.se/
Postat av: Madelene

Haha, om jag gör! Flera gånger, kissar floder... och sover så dåligt för att jag behöver kissa hela tiden, då får jag massa sd, men när man är trött så tar det lång tid o fatta att man måste gå o kissa :-P Haha, ja man ska akta sig för o säga att det har jag sluppigt, för då kommer det säkert :-D



Låter som en helmysig dag, kramis!

2010-02-09 @ 23:33:27
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & gravid

skönt att han somande! Nu brukar ho inte få något då vi brukar äta middag kl 5 och hon lägger sej kl 7 . Men om hon äter dåligt till middagen brukar hon få smörgås eller så kokar jag gröt till henne, hon brukar få välja vad hon vill ha då :)

På dagarna sover hon ca 1 timma, lägger sej kl 7 men sen vet man ju inte när hon somnar. Vaknar mellan 5,30-6,30 oftast 5,30 :P

Theodor då? :)

kram

2010-02-10 @ 06:40:08
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Kadri

mysigt att han sover i famnen. det vill inte våra

2010-02-10 @ 08:26:24
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vi satt faktsikt och pratade om vikt på bebisen igår hos barnmorskan.. :) Vi har faktiskt inte någon alls anning om vikten. Men barnmorskan gissade på 3900-4000 Så vi får se..

Men det var som jag skämtade om hos barnmorskan jag vill ha ett friskt 2 kg bebis som mår bra :)

2010-02-10 @ 09:47:31
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad roligt att få gå på IKEA!!! Vi har 18 mil till närmaste, så det blir inte så ofta. Men jag har påbörjat övertalningen att få åka dit efter lill*n kommit och handla miljoner barnsaker (och massa annat som det lätt blir på IKEA).

Vad skönt för dig att du mår så bra! Jag trodde aldrig det skulle vara så tufft som det verkligen är att vara gravid, det står ju så mycket fint om det i alla böcker...

Ha en kanondag! Kram

2010-02-10 @ 10:43:26
URL: http://superpetrah.blogg.se/
Postat av: Petra

Du får överraska Jonas med något på söndag. :) Köpa fina blommor eller något. Man kan ju göra något mysigt hemma också. :) Jag har mina planer jag.... :P

2010-02-10 @ 11:16:46
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: j

Fin blogg :)

hoppas theo tkr d kommer bli kul o bli storebror :)

2010-02-10 @ 22:05:44
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0