Efterrätt

Den 6 Juni så ska mina föräldrar hålla middag för pappa och mej som fyllde 25 och 70 år i Januari. Nu när det e lite varmare så tänkte vi att det e dags att fira oss.
Mamma och pappa står för middagen, vilket blir med något vilt. O jag ska stå för efterrätten..
Är det någon som har tips på något enkelt och gott? vi blir ca 17 personer så det ska vara lätt serverat oxå.
Nu är jag inte ute efter chokladpudding eller marängsviss utan något annat.. Nått gott =)
Nån som har tips??


Kramar

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Åsa

Inlagda päron med aftereight på. Och med grädde till det.

Eller en sommartårta, med hallon,jordgubbar osv

Eller vispad vanilj med chocklad i (frusen)

Eller citron suffle med lätt vispad grädde

Eller det enklaste av allt, och gott: Kladdkaka !

Oavsett vad du väljer,så blir det säkert mums

Kram

2009-05-07 @ 22:15:22
URL: http://caspersmamma.blogspot.com
Postat av: Åsa

Inlagda päron med aftereight på. Och med grädde till det.

Eller en sommartårta, med hallon,jordgubbar osv

Eller vispad vanilj med chocklad i (frusen)

Eller citron suffle med lätt vispad grädde

Eller det enklaste av allt, och gott: Kladdkaka !

Oavsett vad du väljer,så blir det säkert mums

Kram

2009-05-07 @ 22:16:12
URL: http://caspersmamma.blogspot.com
Postat av: Malin

Mhm, kock som jag är så gillar jag ju tema :) Om det blir något vilt till varmrätt så kanske något som passar till vilt. Ex lingonpairfait eller mousse? Gott och lätt. Man gör der ex dagen innan och bara garnerar och sen serverar, och sååå gott! :)

2009-05-08 @ 07:23:24
URL: http://familjennordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0