Brev till gudmor Diana!

Hej Diana!
Jag viskade i mammas öra innan att jag ville skriva ett inlägg här till dej, så nu hoppas jag att du läser mammas blogg =)
Idag så åkte mamma & pappa och jag till Ikea och köpte en ny stol till mej med bord på, du vet en sådan som vi lånade av dej i ett antal månader.. Hehe, vill du byta så får du en i mkt finare i skick?
Efter det så åkte vi till Häljarp o hälsade på min morbror och hans familj, det var jätte varmt och jag fick doppa fötterna i deras pool o det var inte populärt. Jag började skrika direkt!

Ikväll så har vi varit och ätit hos mormor och morfar, blev grillat kött med sallad och nypotatis! Ohh jag åt så mkt potatis att jag blev mätt. Jag älskar verkligen nypotatis!
Sen åkte vi och köpte jordgubbar o sedan åkte vi faktiskt hem till dig. Jag blev jätte förvirrad för du var ju inte där?
Mamma vattnade blommor medans pappa rensade kattlådan o efter det matade vi fiskarna.. Molly och Nellie blev jätte rädda när mamma satte igång vattenslangen så dom sprang upp o gömde sig under sängen. Mamma & pappa fick springa upp  o leta upp dom för att veta att dom verkligen var inne.. Hehe..
Allt såg bra ut o sedan åkte vi hem o jag hade badat, o nu ska jag få en jordgubbe =) MUMS!
Efter den så ska jag  nog nanna om mamma & pappa får som dom vill, men eftersom jag e en sådan busunge så vet jag att jag inte kommer somna förrens senare..

Igår var vi i Karslund, mamma glömde bort brödet hemma hos dig, men vi tar nog det en annan dag.. Fortsätter det vara sådant här fint väder så blir det nog fler promenader!
Hoppas ni har det bra och trivs. Hur är stugan?

Nu skulle du se mig, jag sitter med en jordgubbe i handen o den bara sprutar ut saft. Får säga till mamma att hon ska ta en bild på mej o lägga in i bloggen en dag..
Många bilder som ska in på mig här inne tydligen!

Ne nu ska jag fortsätta med min jordgubbe! Ha det så bra Diana!


Många blöta pussar från din Gudson Theodor!

Ps, mamma & pappa hälsar!

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Diana

Åhhh lilla Theodor, du är solen i mitt liv och lyser upp min dag.

Den godate ungen jag vet.

Ja katterna är lite tokiga när vattenslangen sätts igång, dels för att jag jagat Molly med vatten när hon vill kissa i min nya gräsmatta och Nelly har alltid varit rädd för vatten.



Här är det toppen, stugan är ett helt hus med 6 rum och en jättestor trädgård.

Det har varit lantbruk här en gång i tiden så det ligger en lada utanför men där förvaras bara lite gamla bilar nu.

Gotlänningarna är härliga, du får säga till mamma och pappa och åka hit när du blivit lite större och kan springa inne på kneippbyn. Där finns ju det riktiga Villa Villerkulla från Pippi filmerna.

Du får också säga till mamma att gå och köpa kvp för där följer astrids sagor med på cd . De kan du ha och lyssna på.

Denna veckan är det Emil.



Nä nu ska jag spela lite sen ska jag i säng, här blir det tidiga morgnar nu när min pappa e med.



Hoppas du inte kladda för mycket med jordgubben....pussgurkan...



Pussar och kramar :)

2009-06-28 @ 21:39:19
Postat av: malin / TvillingMamma/

hej monnica..du kan väl lägga till mig på msn om du har msn?:)[email protected] lite lättare att ge tips där.)

Postat av: Pernilla, 19 år och snart mamma

Hej!

Det blev baksmällan, riktigt bra var den. :)

Jodå jag kämpar på i värmen, men det är jätte jobbigt nu 7 dagar övertid och ja.. :(

Hur är det själv? Kram

2009-06-29 @ 06:14:52
URL: http://pilliiis.blogg.se/
Postat av: malin / TvillingMamma/

Hej monnica!!..jadå det är helt okej:)..Men ang tips med badandet!.. Vad är det som gör att han inte gillar de?.E det även när han ska bada hemma eller utomhus oxå?.MIn dotter när hon var 8 månader så fick hon nykokt te över bröstet och fick ett stort kött sår där och höll på att komma upp till himmelen pga det.:'(. När hon blev bra igen och det vrat läkt.så hade jag JÄTTE problem med henne ang vatten,både hemma som ute!. Jag fick göra det hela till en lek,åh även vara på med leken själv:).Badade mkt med henne själv, åh la verkligen ner energi och ork på det.Varje gång hon såg vatten gallskrek hon som en stucken gris! Ang leken, i badkaret, låt han vara med och sätta igång vattnet. (vrida igång kranen),ha mkt badleksaker,åh gör/säg lite som att nu hoppar ankan ner i vattenet ojoj vad skönt det är att bada säger Ankan..:) Sen likadant med de andra. Sen låt även han vara med och göra samma sak:). Sen kan du ju alltid bada med han åh göra roliga grejor där:) som tex skum på huvudet:).hehe.. Det funkar inte på alla!.Men på Mathilda gjorde det:) efter ca 1-2 månader så älskade hon bada igen,Och nu e det något av det bästa hon vet det är att bada:)..

Kram Malin hoppas det var något bra tips:)


Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0