Ge & Ta

Jag tycker att om man är en riktig vän så ska man väl kunna ge o ta? Jag e dock inte en sådan person som hänger ut människor vid namn i bloggen om jag e förbannad. Men jag e heligt förbannad o trött på att få skit för saker från personer som inte har varit med nämda.
Jag kan tycka jag e en bra vän. Jag pratar för det mesta alltid med vännerna i telefon om inte Theodor skriker. Jag svarar på sms så fort jag kan o hinner när jag har sett det. Jag försöker träffa mina vänner så ofta jag kan o orkar.
Jag försöker stötta mina vänner när dom har det svårt eller när det gäller beslut att ta.
Jag tycker att jag finns där FAST jag har barn o sambo.  Jag e inte en annan människa bara för jag har fått barn. Jag e precis samma människa som innan fast jag e en mamma! Jag måste se till att min son mår bra o han går före allt annat. Men han har inte hindrat mig från att träffa mina vänner ändå. Jag kan ha folk hemma, jag fikar väldigt mkt nere i stan, jag kan åka iväg o träffa mina vänner på olika shoppingställen om jag vill. Jag kan fixa barnvakt så om någon vill gå på bio eller nått annat så är det bara att ringa. Tyvärr så är det ingen som gör det. För folk tycks tänka att hon har barn, sambo o en bebbe på väg då kan hon inte springa ut o ha roligt.
MEN jag saknar att folk ringer o frågar om vi kan hitta på nått utan barn, jag e en mamma men jag behöver inte sitta fastklistrad vid min son hela tiden.
När är det nån som ska lyssna på vad jag vill? Varför e det bara jag som ska lyssna?
Sen dessutom om det e mina vänner som mår dåligt så hör av er för guds skull. hur ska jag kunna veta hur ni mår? Jag e trött på att vara den som alltid ringer, eller skickar sms. Jag e trött på att vara den som alltid ska bjuda hem folk på fika o middagar. Varför får inte vi komma? Varför är det ingen som smsar mig eller ringer?
Sen så om folk vill ha hjälp o flytta så har vi alltid erbjudit oss men ingen har velat ha hjälp. Men när vi frågar om hjälp o dom säger att dom ska tänka på det, då lämnar man besked!!! Inte fan ska vi behöva ringa o fråga 4 gånger för at få hjälp?
Sen så dom som har lovat att hjälpa till, ja vissa kommer inte för att tydligen var det för tidigt på morgonen.
Jag frågade vänner om karnevalen om vi skulle gå o dom skulle tänka på det, fick jag svar? Nej. Så VARFÖR ska jag då ställa upp?!??? Ingen fan ställer upp när jag behöver hjälp! Eller jo det finns det ju.
Diana, syrran o familjen ställer upp!
O sen folk som blev besvikna för det kom folk när theodor fyllde år är INTE mitt fel. Vi skulle inte ha kalas den dagen. Men Theodors mormor&morfar kom, o hans gudföräldrar kom. UTAN att vi visste om det. Är det då mitt fel?

Men nu när jag har skrivit detta "hatiska" inlägg så lär jag väl få fan för detta oxå. För nu går väl telefonen varm idag med. Men jag e inte den personen som nämner några namn. Men dom som tar åt sig, det e väl dom som har gjort fel?
Vänskap handlar om att Ge o Ta. Men just nu ger bara jag. O de pallar jag inte.

Lämna min mobil i fred ikväll, vi har inte tid. Vi håller på i förrådet o vi ska bort..

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Nicole & Melvin

Känner igen mig i mycket av det du skriver. Därför har jag så få vänner kvar för jag lät bli att anstränga mig till dom som inte gör något tillbaka. Men hellre få riktiga vänner än en massa falska vänner.

Det är bara bra med oss. Jonas fixar ute på huset å jag fixar här inne. =0) Hur är det med er då? Kram

2009-08-04 @ 16:15:44
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: linda

hej vännen jag tänkte smsa dej men när jag såg att du inte ville bli störd idag så skriver jag här ist..jag ber om ursäkt för att vi inte kom och hjälpte er att flytta..med det kände jag mej träffad faktiskt och det med karnevalen...vi hade kommit upp om det inte vatt för att detvarit så dåligt väder och det hoppas jag du vet..och bio kom jag att tänka på..vi gick aldrig på barnvagnsbio vilket jag tycker är jätte synd.kram

2009-08-04 @ 16:29:47
URL: http://nathaliesmamma.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Heja gumman :) Bra skrivet, och såååå sant :)

Puss & kram

2009-08-04 @ 16:44:10
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej

Åhh ser frm emot att få passa Theo på torsdag, har haft så lite tid nu när syrran flyttat men på torsgas ska vi kelas pussas och kramas.....mmmm (saknar dig)



Sen så tar jag gärna theobeo på kvällen om ni vill sticka iväg,det vet du väl??



I morgon bär det av till Tyskland, så jag är icke nåbar på telefonen, det blir dyrt men jag hör av mig när jag kommit hem om det inte blir för sent.



Kramizzar till er alla fyra (hihi)

2009-08-04 @ 22:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0