20090809

Hej!
Idag e det en sådan dag som jag önskar bara kunde försvinna förbi. Det e en sådan tråkig dag, typisk en söndag tycker jag.. Finns absolut inget att göra en söndag. Så tråkigt.
Jonas har hoppat in och jobbat idag o han ska även hoppa in o jobba nästa helg.. Sen e hans ledighet över. Men skönt att ha honom hemma på vardagarna iallfall..
Theodor har blivit så himla pappig, följer Jonas vart han än går.. Hehe ser så roligt ut.. Jonas går ut i köket o Theodor tar fart på sin nallepuh bil o far efter.. Fort går det!  Han har även hittat mina böcker som äntligen har blivit uppackade, dom är ju så super roliga att dra ut! Hihi.. Men jag ska inte plocka bort det utan han måste lära sig "ajaj" o "inte röra det". Plockar jag bort sakerna så lär han ju sig aldrig.. Eller har jag fel?

I torsdags var det inskrivning på mvc, vikten stod på 81,8.. 8 kg mindre än när jag skrevs in med theodor. Så skönt =)  Järnvärdet var lite lågt o hade äggvitaämnen i urinet så hon skulle skicka de på odling. Säkert inget farligt eftersom jag inte har ont när jag kissar eller så.
Vi gick in i ULrummet och vi fick se att där var en bebis, en bebis som vinkade till oss så fort bilden kom upp på skärmen.. Ohh tänk att vi har ännu ett mirakel på väg!
Jag o min bm började prata om min förlossning.. Ska träffa en läkare på tisdag för att prata om vaginal förlossning och kejsarsnitt. Som de ser ut nu pga min komplikationer så får jag kejsarsnitt men vi får helt enkelt se vad läkaren säger.. Så de ska bli spännande o se.. Ska även fråga om läkaren kan mäta vårt mirakel o se om jag får ett nytt BF datum.  Men vi får se.
Efter mvc så stack vi till Ullared en snabbis o gjorde av me skattpengarna..  Handlade mkt kläder till både mig, jonas och Theodor. OCH faktiskt nån fin dress till bebben. Kunde ju inte låta bli =)
Sen åkte vi hem o hämtade vår bus unge som Diana snällt hade passat! Hur hon stod ut den dagen vet jag inte, jag vet ju hur Theodor uppförde sej när vi inte var där.. Ett sjuhelvetes humör hade han! De hörde jag hela vägen till Ullared =) Men TACK Diana för att du ställde upp. Du är guldvärd! De hoppas jag att du vet!

Ifredags  skulle vi göra saker som blev inställt i sista minuten så det blev en lugn dag istället. På kvällen åt vi räkpastasallad o kollade film =) *mys*
Igår var vi på kalas hos Theodors flickvän Nathalie i Genarp! Hon fyller 1 år på tisdag så vi firade henne igår. Super trevligt o god mat o god tårta =)  Sen åkte vi hem o jag låg typ på soffan hela kvällen för jag mådde inte alls bra. När middagen senare på kvällen kom på bordet så vände sin mage sig o jag fick inte i mig många tuggor mat. Hehe..

Idag har vi inte alls gjort mkt, åt innan Jonas skulle till jobb o nu sitter jag här. Theodor börjar bli kinkig så jag får nog ta och sätta pyjamas på honom o sen gå o lägga honom.

Jag tror att vi måste skaffa hus, man blir så social då va? Man umgås bara med vänner som har hus?
De e den uppfattningen jag har.

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Angelica

Svar: Stilmallarna ;P koden ser ut såhär;

h1 {

font-family: här står typsnittet;

font-size: 0em;

font-weight: bold;

color: #FFF;

margin-top:25px;

margin-bottom:0px;

padding:0px;

2009-08-09 @ 19:07:26
URL: http://aaaangelicas.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej hej



Ja ni skulle bara veta hur Theo var när han var hos mig. Han vaknade 20 min efter att monica o jonas kört, han sätter sig upp i vagnen och tittar på mig sen gallskriker han.

Jag tar upp honom, försöker lugna, mata, titta i blöjan, titta på fiskarna...inget hjälper.

Sätter han i vagnen, misstänker att han är supertrött men han fortsätter gallskrika, går till karlslund och matar ankor, går runt runt, skumpi skump hela tiden, till sist lugnar han sig och då har jag redan hunnit skicka ett desperat mess till Monica. HJÄLP!!!!

Får tipset att ge glass.... sagt och gjort går hem igen, sätter oss i skuggan på gräset, klär av en genomsvettig theo och matar glass och Marie Kex (tvår stora kulor glass)....mums lite mat går också ner och han börjar prata om lampan.. ringer Monica och ska försöka fråga när han ska ha mat nästa gång, men när jag sätter igång luren börjar han gallskrika igen... jag fick definitivt inte prata i telefon.

Monica försöker prata med honom (högtalartelefon) men icke..... så vi lägger på och ...han blir tyst igen.

Sätter han i vagnen och går och handlar för han är fortfarande trött. Men när jag vandrar iväg till Konsum för att köpa mer MarieKex och lite annat ska han börja busa med mig....tog nog 40 min innan han somnade av utmattning....och vaknar lite piggare och gladare efter ca 30-40 min.



Ni som känner Theo har nog aldrig sett honom så, jag har då aldrig gjort det. Han var otröstlig. Värre än han sett ett spöke när han såg mig första gången denna dag.

Hoppas nästa dag blir bättre Theo, vill ju inte att du ska vara ledsen.



Många kramar

Diana

2009-08-09 @ 20:57:32
Postat av: Tobias - Mitt liv genom en kameralins

Ville bara titta in och säga god natt! :D



/Tobias

2009-08-10 @ 00:56:36
URL: http://perspektiw.blogg.se/
Postat av: Petra

Ville bara gratulera till din viktnedgång.

2009-08-10 @ 07:14:36
Postat av: linda

haha jag umgås inte med nån som har hus..jag e den ända som har det.

vill iaf flytta uppåt så vi kan umgås mer.

ja i morgon fyller hon år och vi kommer bara sitta hemma och tråka..vilken rolig dag..nee.

jag hoppas hur som hälst ang din förlossning att det blir för det bästa..e det så att du ev kommer få ont igen så hoppas jag på kejsarsnitt fast det gör ont ett tag efter..men kanske värt det.

tack så mycket för i lördags..nathalie blev jätte glad för stolen och hade jätte trevligt. kram

2009-08-10 @ 09:34:19
URL: http://nathaliesmamma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0