Ultraljudet igår

Förlåt får dålig Uppdate, men jag har bara inte haft någon lust. Vissa dagar känns allt skit o så otroligt ensamt. Sedan vi fick Theodor så har nästan alla "gamla" vänner försvunnit o det e skit svårt att träffa nya. Men tack o lov så finns vissa kvar men dom kan man ju inte terra varje dag man e ensam. Hehe.
Har ju oxå träffat Maria, Joel o Kevin! Mkt trevliga människor =)

Iallfall så kom mamma hit igår för att passa Theodor medans jag o Diana gick på ultraljud. Jonas jobbade o jag tyckte att han inte behövde ta ledigt denna gång..
Kom dit o lade mej på britsen o vi började snacka om att hon låg i säte och sådant o att hon endast vägde 1500 gram sist.
Det första vi ser på tv apparaten var ett huvud som låg neråt.. Alltså så har hon vänt på sig =)
Bm började mäta och ha sig och såg direkt att lillan hade gått upp i vikt.
Denna gången fick hon till att lillan vägde ca 2047 gram.
Så mest troligen har dom mätt lite fel sist eftersom huvudet låg uppe i revbenen, så inget var fel o hon följde sin egen kurva. Så vi behövde inte kolla näringsflödet.
O fortfarande så e det en flicka i magen, frågade en gång till.. Lika bra! Hehe
Lillan låg och åt fostervatten, så gulligt när man såg henne gapa och svälja.. riktigt smaskade sig i det.. Hoppas det var gott! Hihi.
Fick några bilder med mej hem så nu hänger dom till samlingen på kylskåpet.

Här bjuder jag på en magbild =)



Theodors läkarbesök igår gick bra, ska fortsätta som vi ska med hans astma medicin o sedan så skickade läkaren i väg en remiss till en lugnröngten. Ingen fara, bara en rutinkontroll eftersom han hostar så.

Nu ska jag ta hand om min envise son som total vägrar att somna!

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Petra

Skönt att lillan gått upp i vikt. :)

Nej, vi brukar inte göra något speciellt under påsken. Detta året vet jag dock inte... Benny har väl pratat något lite om det... men jag vet inte. Tycker inte att påsken är rolig, så jag undviker helst och fira den. Kram

2010-01-19 @ 21:47:46
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Vet hur det känns att alla slutar höra av sig när man fått barn. Det är rätt vanligt.

2010-01-19 @ 22:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0