Tummen

Oh detta har tydligen inte varit theodors bästa dag idag, jag lider så med honom =(
Det hade börjat idag på dagis att han inte hade fått sova i fred utan bara sovit typ 5 minuter i omgångar.. Så han var helt slut när vi hämtade honom.
Vi åkte till city gross o handlade gurka till middagen o sedan skulle vi på vårt första besök på den nya bvcn. Hans 18 månaders kontroll =)
Vi klädde av honom som vanligt men när vi satte honom på vågen så började han GALLSKRIKA, o så fortsatte det under hela besöket så läkaren fick knappt undersökt honom i lugn o ro.
Jag har ALDRIG( trodde jag ) sett honom så uppriven som han var då. Vi gjorde allt för att trösta honom och efter många om o men så slutade han skrika.
Han var iallfall 84 cm lång och vägde 13,2 kg! Helt enligt kurvan =) Skönt!

Efter BVC åkte vi hem igen o började städa, dammsugade, diskade o lite sådant. Och medans Jonas står o diskar o jag ska börja med maten så theodor ut från köket. O innan jag hinner kolla till honom så börjar han gallskrika!
Kommer ut i hallen o då står han vid sin sovrumsdörr med tummen i mellan och han sitter fast!! Han skulle stänga dörren =( Stackars liten och som han skrek. Då menar jag att jag har ALDRIG hört honom skrika så o det tog över 45 min att få honom lugn.
Vi ringde 1177 o dom sa att så länge den inte blir vit så behöver inte oroa oss utan bara ge honom panodil/alvedon som smärtstillande.
Dock så har tummen börjat svullna på honom nu, och går det inte ner inom kort så måste vi åka in till akuten.
Stackars vår älskling!
Förhoppningsvis så lugnar svullnaden sej o det värsta som kan ske e ju att han blir blå om naglen och han tappar den.
Men hellre det än att han har skadat tummen på något annat sätt!

Får varna dom på dagis imorgon att han kan ha ont o är gnällig, men isåfall så får dom ringa efter mej o jag hämtar honom.

Iförmiddags var jag hos Maria & Kevin, helt underbart att gosa med bebis! Tack för trevligt sällskap =) Hoppas vi kan ses snart igen!

Imorgon när theodor är på dagis ska jag träffa Linda L vid halv tolv o vi ska väl ta en fika i stan..
Sen resten av dagen blir lugn antar jag just nu.. Om jag inte har glömt något vill säga :/

Torsdag är det storstädning som gäller & på fredag kommer Johanna & Carl!

Nån som vet vad man kan göra i helgen?

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Petra

Naw, stackars Theo. Hoppas att tummen blir bättre snart.

2010-01-12 @ 18:51:23
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & Gravid

Ja det är 39 dagar kvar för mej ;)

Har du fått något datum för att bli igångsatt? :)

2010-01-12 @ 18:54:41
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Diana

Nämen lilla lilla vän.

Det gör så in i förbaskat ont att klämma sig.

Som tur är, är barns skelett mjukt.

Själv har jag klämt syrrans 4 fingrar i dörren, jag han både stänga och låsa den innan hon böjade skrika. Hon var 4-5 år då.

Inget hände med hennes fingrar då.. hon hade bara ont.



**pu pu* svårt att stava till ljudet (blåser) på din lilla tumme



KRAMAR

2010-01-12 @ 20:00:56
Postat av: Diana

Nämen lilla lilla vän.

Det gör så in i förbaskat ont att klämma sig.

Som tur är, är barns skelett mjukt.

Själv har jag klämt syrrans 4 fingrar i dörren, jag han både stänga och låsa den innan hon böjade skrika. Hon var 4-5 år då.

Inget hände med hennes fingrar då.. hon hade bara ont.



**pu pu* svårt att stava till ljudet (blåser) på din lilla tumme



KRAMAR

2010-01-12 @ 20:43:05
Postat av: Jennica

Nä men lille stackare det har verkligen inte varit hans bästa dag, hoppas svullnaden går ner snart.

Ja denna förlossningen gick verkligen snabbt med Cornelia tog det närmare 22 timmar från det att värkarna började bli riktigt kraftiga & komma var 3:e min så det va ju lite skillnad mot denna gången.

2010-01-12 @ 21:22:43
URL: http://jennicapersson.blogg
Postat av: W - ung tvåbarnsmamma

nemen oj! vilken otur du hade. hoppas det blir bättre denna gång. :) med kevin tog det ca 18 timmar sammanlagt, 38 min att krysta ut honom. :) hur lång tid tog det för dig?

kram.

2010-01-12 @ 22:04:16
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Kathy och Lovisa

För att personen inte skriver sitt namn, därför kommer inget namn upp. IP-nummert finns inte sen innan så någon har antagligen gett ut mitt lösen.

2010-01-12 @ 23:23:50
URL: http://saraemmakatharina.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin ♥

Svar:

Tittar in tillbaka och säger hej och säger..vilken fin blogg:D Behöver också piffa upp min lite eftersom det är nytt år och allt :D



Ja usch..jag hatar att tjata ibland men vad ska man göra..karlar är tröga :P okej kanske inte alla men han är det ;D

HUr lyckades du göra så att karln din tex hjälpte till hemma lite mer? :)



Kraam

H

2010-01-12 @ 23:30:04
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & Gravid

Vad mysigt att få veta när den kommer :) Jag skulle med vilja veta det ;) skulle vara lättare med Alicia då ;)

jag gick 41+5 med henne och då satte de igång mej..

2010-01-13 @ 08:42:24
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Åsa

Men oj Theodor. Stackaren...Hoppas det är bättre med dig nu. Puss & kram från oss 3

2010-01-14 @ 08:24:53
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0