förlossningen

Fick åka in till förlossningen i gårkväll, hade liksom inte kännt av tösen på hela dagen o kvällen. Så mamma fick komma hit o passa Theodor. Vi åkte till Lund och dom kopplade genast på mej ctgn o det första lillan gjorde var att putta på den men jag kände inte något alls..
Låg ett tag med ctgn o undr den tiden så kände jag bara henne 2 gånger men allt annat var bra enligt maskinen.. HJärtljuden låg allt från 155 till 175 slag i minuten. O jag hade sammandragningar oxå som visades.
Läkaren kom in o dom gjorde ett UL, tösen ligger fortfarande i säte.. Med huvudet enda upp i mina revben o fötterna är så långt nere dom kunde komma. Så det e därför jag inte känner av henne.
Läkaren trodde inte att hon skulle vända sej men än så har hon ca 3 veckor på sej innan dom gör något åt det.
Men ska jag nu ha planerat kejsarnitt så gör dom inget vändningsförsök. Tack  o lov..
Läkaren sa åt mej att minst 10 gånger om dagen ska jag känna av henne o gör jag inte det så ska jag återkomma så dom kan göra fler undersökningar.
Var hemma runt 23.30 igårkväll.. Mamma körde hem o vi gick o nannade..

Idag har vi inte gjort så mkt eftersom theodor är gnällig o jonas skulle börja jobba kl 13.55.. Så det blev tidig lunch som bestod av pannkakor!
Dock så tycker theodor inte om det så han fick en helt vanligt burkmat som dög mkt bättre enligt honom =)

Nu inväntar jag bara Jonas som slutar o jobba kl 22, o sen antar jag att det blir sängen..
Är så trött på dessa långa dagar, jag har liksom inte något att göra. Därför blir dagarna super långa.
Så måtte dagarna gå skit fort fram tills den 2a mars när lillan e beräknad =)

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Maria med en liten Kevin

Jo det är bra med oss.. Kevin har börjat en ordentlig gnäll och skrik period. SVår att få till att somna etc.



Men det löser sig

2010-01-10 @ 22:28:50
URL: http://jaghardenna.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & Gravid

Hoppas att hon vänder sej så slipper du göra kejsarsnitt. Det är inge roligt vill jag lova! När är den lilla beräknad? :)

Haha okej ja vi får väl se om jag får en Malwa då. Har bestämt att det blir det om det är en liten tös



Jag har faktiskt inte gjort något för att få så många läsare. Vet inte vart alla kommer ifrån :O

Har kommit mer nu när jag närmar mej slutet på gravidteten.

kram

2010-01-11 @ 07:16:13
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Malin

Ojdå! Förstår den där känslan, jag kände inte av Filip heller precis runt bf och fick åka in till lund.. Just då började han buffa när ctg:n sattes på ;) Men bättre att kolla upp en gång för mkt än för lite. Skönt att allt var bra med henne och att du fått bokt kejsarsnitt. Blir det då 2v innan? Spännande! Åh gott med pannkisar! Hihi, Filip är likadan, det är inte hans favorit heller. Men kommer säkert när de blir äldre ;) Hoppas ni fått sova inatt och dagen blir bra. Själv ska man jobba, igen. Johan och Filips vardag börjar med idag :) Kram på er!

2010-01-11 @ 07:30:14
URL: http://familjennordin.webblogg.se/
Postat av: Petra

Så skönt att inget var fel på lilltösen. :)

Ja, det är ett svårt val... men ska jag gå efter vad hjärtat säger, så ska jag hoppa av skolan. Jag har ingen ork, lust eller motivation till att läsa. Dessutom är det en lite liten inkomst med csn när man har hus... har vi upptäckt nu. :P Dessutom kan jag återgå till skolan när som... Nu blev jag super nyfiken på vad det är du har och berätta. :) Kramis

2010-01-11 @ 08:44:49
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Nicole

Skönt att hon mådde bra. =0)

2010-01-11 @ 11:26:24
URL: http://nikkilife.blogg.se/
Postat av: Jennica

Skönt att allt va ok me henne.

2010-01-11 @ 11:47:28
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Postat av: W - ung tvåbarnsmamma

Nemen oj! vad jobbigt och läskigt! fy det är nog det hemskaste man kan uppleva i en normal graviditet. minns vilken oro man hade när det uppkom förminskade fosterrörelser. varför ska du ha planerat kejsarsnitt?



sv: vad skönt! vissa brukar ju besvära väldigt mycket i sömnen vissa perioder medans andra är jätte lätta att ha och göra med på natten. :) ammade inte du honom? . vi har haft en fin helg utan magsjuka tack och lov. :) hur har ni haft det? kram

2010-01-11 @ 19:56:09
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0