trötter

Känner mig på att denna dagen kommer bli hemsk!
Somnade innan 00.00 igår iallfall o fick sova fram till 01, in och lägga på täckte på Theodor som skrek. han somnade om o jag gick  in o lade mig igen.
Fick sova till 4, då var det samma visa igen, in o lägga på täckte på Theodor. Men efter 4, tror ni jag kunde sova då?
SVAR: Nej!
Vände o vred mej, suckade o stönade, inget funkade. Så himla irriterande.
Sist jag kollade på kl var hon 05.30. Så ca 30 min till Jonas slutade jobba, 40 min tills han skulle komma hem o väcka mej när han klädde av sig.
Då somnade jag o sov som en bebis när Jonas kom. Typiskt, kunde jag inte ha somnat innan?
Därefter låg ja o halvslumrade o 06.26, vem vaknade då?
Gissa 3 gånger =)
Upp o göra en flaska välling, bytade blöja och lade honom igen. Jag trippade in i sovrummet igen o bara bad till allt som finns att han skulle somna om.
Men ikke.
Så det var bara till att gå upp o försöka vara glad!  Sa till Theodor att mamma ska minsann oxå börja jobba natt så hon får sova  iallfall 8 timmar när hon kommer hem från jobb! Hehe
5 min uppe så var den nya blöjan sönder bombad så det var bara att byta blöja igen!
Nu leker lilleman o jag sitter här..
Några min till och sedan blir det frukost.
Mamma ska till mormor idag o fika så jag funderar följa med, antigen blir jag pigg av det eller så kommer jag vara så trött o ha en pigg son.
Får se hur jag gör.
Mysigt att leka inne oxå, fast tråkigt att bara sitta hemma.

Ville gå på bio med Diana ikväll men eftersom jag inte fått sova har jag fått hoppa över, vill liksom inte gäspa sönder biosalongen o sen snarka mej igenom filmen!
Nä Nästa bio får väl ske den 28 Maj när Sex & The city2 kommer! Får den ska vi gå på.
Ska bara boka barnvakt om Jonas skulle jobba. Men se filmen då, det ska jag.

Nu ska jag förbereda frukost!


Louise: Jag ville svara på din kommentar men du har lösen på din blogg. Kan jag få det kanske? Kram

Var en sötis och kommentera:
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

Mollitek fick han som jag ska ge ett tag framöver. den håller länge också och är bra att ha hemma till nästa gång detta dyker upp. :)

Nej, kanske inte. min bm var lite sisådär med att hon hamna under medel kurvan, får se vad som händer till nästa vecka. :)

hur liten var han?

kram

2010-02-12 @ 08:18:22
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Petra

Inget kul när man inte fåtr sova. Du får lägga dig och vila under dagen och så får Jonas ta Theo på en promenad eller något.



Ja, visst är det så att om man inte kan visa varandra att man älskar varandra övriga dagar så behöver man inte göra det just på söndag. Som tur är har jag inga problem med att visa Benny att jag älskar honom alla andra dagar också, så jag får lov att fira söndag lite extra. :P Blir fika hos hans föräldrar och hos mina föräldrar på dagen och på kvällen är det hans och min tid. :D

2010-02-12 @ 08:37:00
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Ja fy det är jätte skönt att inte behöva åka och storhandla dagen efter man kommit hem ifrån BB ... Det vi glömde köpa var amningskuppor .. Så ska springa upp till affären idag och fixa det! ... Allt bra med dig gumman? Kram

2010-02-12 @ 09:08:46
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag får också sova till 4, sen är det full fart i magen. Inatt la jag magen mot gubbens rygg, bara för att han tror att jag överdriver när jag säger att ungen provar slå ihjäl mig på natten. Så nu förstår han, ungen skakade hela hans säng och tom han tyckte sparkarna var otroligt starka. Så nu förstår han varför jag är trött och grinig på morgonen :P.



Det gick bra hos barnmorskan igår, var där typ 15 minuter. Haha, inte mycket att prata om såhär på slutet, nu bara väntar man. Hur gick det för er?

Trevlig helg! Kram

2010-02-12 @ 09:40:55
URL: http://superpetrah.blogg.se/
Postat av: Alexandra och Jack

Jo, det är förvisso sant. Jag hade ätit stark mat den kvällen, men det gör jag ofta så det tänker jag inte på direkt. Jag är halvindiska. ;) Hm, prova orgasmer kanske?

2010-02-12 @ 10:36:21
URL: http://ilsknab.blogspot.com
Postat av: Malin, 21 år & Gravid

jahaa okeej okeej då förstår jag. :) hur mår du då?

2010-02-12 @ 11:23:54
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va kul :)

2010-02-12 @ 17:45:32
URL: http://denrosadammtussen.blogg.se/
Postat av: Kadri

jobbigt när de små inte over

2010-02-12 @ 22:14:56
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & gravid

Men vad mysigt ändå att veta att det är sista gången sedan har ni eran lilla tös här! :D Men går du inte dit efter 2 månader på efterkontroll?

Vad händer i helgen? kram

2010-02-13 @ 06:47:55
URL: http://saralovdahlblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0