Lundsmödravård!

Som ni har läst i några andra inlägg så har jag haft väldigt ont i magen.. Varit inne på kontroll o sådant.
I morse när jag vaknade så hade jag så otroligt ont i magen att jag knappt kunde gå.
Jonas hade gått av sitt arbete kl 06 o när kl var strax efter 08 stod jag inte ut längre utan fick väcka honom o säga att vi fick ringa in till Förlossningen o höra vad dom sa.
Gjorde det o dom bad mej åka in till Lunds akuta mödravård.
Ringde o väckte Diana som var så otroligt snäll o körde oss in till lund men innan dess fick vi ju packa Theodors kläder som skulle till mamma ifall jag blev inlagd.
Så vi gjorde oss redo, packade det sista i väskorna o körde till mamma.
Lämnade av Theodor o pussade mej i hjäl på honom ifall jag inte skulle få träffa honom på någon dag. Diana kom och vi körde iväg.
Kommer in till Lunds mvc o blir kopplad till ctg ganska omgående, hjärtljuden tickade på som dom skulle o sammandragningarna fanns där o gjorde utslag på maskinen.
Dock så tyckte jag att jag hade mer ont än vad det gav utslag.. Menmen.
Fick träffa en läkare som först klämde på magen o sedan kollade om jag hade öppnat mig något mera. Det hade jag INTE.
Fick lämna ett urinprov som dom gjorde en odling på. Och vad visade det?
Jo en mkt kraftig urinvägsinfektion! Mysigt?!?
Fick antibiotika och är beordrad att vila. Jag får inte lyfta, städa, laga mat o sådana ansträngande saker. Så tack o lov går jonas av sitt jobb imorgon bitti o är sedan ledig i 4 dagar så han kan vara hemma o hjälpa till.
Efter sjukan åkte vi o åt på Max, bjöd Diana på lunch! Mätta o belåtna körde vi hemmåt åt landskrona igen o under vägen blev jag helt varm, svimfärdigo visste inte vad jag skulle ta vägen.
Hinner inte mer än att tacka Diana för all hjälp, komma in i mamma & pappas stuga, få av mej jackan så började jag att kräka. Bara sådär..
Men efter spyan så mådde jag bättre..
Vi stannade hos mamma hela eftermiddagen ( Jonas sov i mina föräldrar säng ) o mamma erbjöd sig att ha theodor tills imorgon så jag fick försöka vila mej.
Så imorgon är det hon som sköter dagis lämning & hämtning.
Är så otroligt tacksam för detta!
Sen jag o jonas kom hem har jag legat i soffan o bara vilat. Minsta lilla jag rör mej så gör det så fruktansvärt ont i magen. Läkaren sa att om jag inte var bättre om 2 dagar skulle jag återkomma..

Så än så länge är lillan i magen, jag blir förhoppningvis snart frisk o vi alla kan må bättre!

Någon fråga på detta? =)

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Petra

Usch, jag hoppas verkligen att du blir bättre snart. :) Du får bädda ner dig i soffan eller sängen och köra med Jonas så han får passa upp dig. :P



Kramis

2010-02-01 @ 21:23:59
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Åh din stackare hoppas det blir bättre för dig snart!

Ja fy det är verkligen massa som är sjuka nu! men jag vill gärna förssöka hålla mig frisk nu jag vet ju inte riktigt när våran bebis vill titta ut...

2010-02-01 @ 21:55:30
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: 24 år och snart pappa

vi fick bara goda nyheter men jag publicerar det inlägget imorgon.Det får du inte missa. skulle egentligen ha lagt det inlägget idag men hade lite andra saker att göra, så jag lägger in det imorgon istället.

2010-02-01 @ 22:38:14
URL: http://tobiasbloggen.blogg.se/
Postat av: Madelene

Håller tummarna för att det vänder för dig! Vad skönt med familj och vänner som stället upp, vad hade man gjort utan dem?

förstår hur det känns med kräkningen, sådär blir jag fortfrande flera gånger i veckan, man mår skitdåligt och ska svimma ihop när som helst, men efteråt mår jag super igen... Konstigt :-) Kram

2010-02-01 @ 23:06:49
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

Nemen oj! vilken tur att dem upptäckte den så fort så det inte gick upp i njurarna, det är oftast urinvägsinfektion som kan ge sådana kraftiga sammandragningar utan resultat. har själv haft det flera gånger i månaden med kevin, så fick äta medicin resten av graviditeten. håller tummarna att bebisen stannar inne litet tag till. :)



det gick bara bra, dock fick jag obehagliga konsekvenser , haft migrän två dagar i rad och ryggen som låser sig hela tiden. typiskt graviditet. :/ annars har vi fått ordning på det mesta nu är det bara ekot som vi vill ha bort hehe.

kramar.

2010-02-02 @ 08:22:33
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Malin

Din stackare!! Jag hade uvi i v26, vet att det gör sååå ont! Hoppas du snart mår bättre och att lillan väljer att stanna i magen hela tiden ut :)

Kryapådig-kramar och gulligt av dina föräldrar :)

2010-02-02 @ 08:24:25
URL: http://familjennordin.webblogg.se/
Postat av: Petra

hahaha Ja, passa på nu. :)

2010-02-02 @ 08:30:04
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Petra

Då är din mamma som min mamma. :P

2010-02-02 @ 08:32:16
URL: http://linnea84.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & gravid

Ja vi får hoppas att hon mår bättre snart!

Usch vad hemskt! Hoppas du mår bättre snart!

Nej vi fick ligga i 1 vecka för att hon hade så mycket gulsot :( Får inte pappan sova kvar på erat bb?

kram

2010-02-02 @ 09:03:28
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: linda

stackars dej, du får krya på dej gumman.

2010-02-02 @ 09:09:29
Postat av: Malin

Hej. Vagnen är en acta graco, färg turkosblå. Vi ska lägga ut den och en hel del annat ikväll :) Den är knappt använd, köpt i somras. Skötväska + genomskinligt regnskydd ingår.

Nej inge roligt med feber. Vi ska till vc i em, får väl se vad de säger. Kram o krya på dig med!

2010-02-02 @ 09:54:02
URL: http://familjennordin.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

rensning med kroppen... ja fy fan det kan man säga det..

Igår vet jag inte vad det var med mig... Jag tror jag var på toa och bajsa 9-10 gånger.,,, Herre gud säger jag bara.. Jag trodde aldrig det skulle ta slut.. Men nu får han gärna komma ut!

2010-02-02 @ 10:00:48
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Laura, mamma till Kasper

sv: Ah okej, det är bra att man håller allt under kontroll. Jo bra med oss :)



Se till att ta hand om dig själv nu ordentligt!

2010-02-02 @ 11:05:40
URL: http://laurasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0