Godmorgon 21Februari!

Här har det varit morgon sedan 1 timme tillbaka.. Jag är mer död än levande men jag e uppe iallfall =) Jonas ligger och sover som en liten gris efter att ha jobbat natten!
Jag trodde jag skulle kunna vara vaken länge igår men någongång efter 23 somnade jag till tvn inne i sovrummet..
Vaknade runt 2 , 2.30 tiden o tror ni jag kunde somna om?
Nä då låg jag bara vände o vred mej resten av natten.
Typiskt menmen vad ska man göra.
Theodor sov iallfall till kl 7 o det får man ju vara lycklig för =)  Tänkte snart göra lite frukost till oss, Theodor har ju redan fått vällingflaskan men han måste ju ha riktig frukost oxå.
Blir nog macka, fil o kokt ägg till frukost idag.. Har iallfall fruktansvärt mkt ägg hemma så det hade varit gott till en macka =)
Efter frulle ska jag diska o efter det blir det lek o bus!

Idag så ser theodors utslag ut sådär, det e fortfarande rött men nu ser det ut som att där är små små sårskorpor. Ser det inte bättre ut tills i morgon så ringer jag bvc o pratar med dom..
Börjar tro att det kan vara blöjan som skaver o det e ju tråkigt för blöja måste han ju ha just nu.. Har inte riktigt tid med pott träning just nu om man får lov o säga så.

Verkar som Theodor har kommit på sin lillasysters namn.. Han upprepar samma sak hela tiden o kommer till min mage o pekar.
Hoppas nu att hon ser ut som en sådan liten person oxå =)

Kram

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Madelene

Nu får du ju säga vad han tycker för namn ;-)

Oh gott med ägg... kanske man skulle sätta på..

2010-02-21 @ 08:47:49
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & gravid

Ååå vad är det för namn? Blir ju nyfiken ;)

Jag hatar med att sova ensam!

Idag blir dte nog bara att ta det lungt, känner mej helt slut. Hatar att inte orka göra något men snart är ju bebisen här :)

kram

2010-02-21 @ 09:06:32
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Louise

Blir det en liten Johanna?

2010-02-21 @ 09:27:37
Postat av: Sara - Alicias mamma & gravid

Vad gulligt! Ja men det är ju ett jätte fint man :) Hoppas att hon passar att heta det, så Malva har du inte lyckas övertala din karl med? ;)

Ja man vänjer sej snabbt och tur är väl det :)

kram

2010-02-21 @ 09:44:43
URL: http://saralovdahl.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Nae ingen bebis ännu!

Okey får man fråga vad det vart för förlossningskader?

eller du kanske inte vill säga det! KRam

2010-02-21 @ 09:55:26
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Malin

Godmorgon! Nu när jag tittar på bilden en gång till så slår det mig att det kanske kan vara torreksem? Filip har haft problem sen han föddes med torra fläckar på lår (in och utsidan) och på benen, vi smörjer dagligen (2ggr) med miniderm. Nu när det var som kallast så hjälpte inte det så vi gick till bvc, fick då propyderm och det har gått bort nu igen. Men har de en gång fått eksem så kommer det oftast igen, och spec nu när det är så kallt ute. Kanske något sånt? Ser lite ut som Filips + även detdär hårda som du skriver om. Helt ofarligt (Filip kliar inte heller på sina) men viktigt att smörja mycket, kan ta flera månader innan det är OK igen enl vår bvc-sköterska, och att vi nog får smörja när det blir kallt igen. Kanske något sånt? Svårt som sagt! Skönt de börjar må bättre! :) Hoppas du slipper förkylningssmittan! Jag är feberfri även idag, så blir jobb i em/ikväll. Rätt Ok ändå :) Haha, tack! Jag köpte den gitarren på ullared och han älskar den! Ha en fin söndag, kraaam!

2010-02-21 @ 10:54:00
URL: http://familjennordin.webblogg.se/
Postat av: Madelene

Nä vad gulligt med Mimmi :-) Då återstår det att se om lillan är en liten Mimmi..

Svullna ben, nej det tror jag nog inte, hade nog märkt det då, har du fått det?



Ja, tycker ni ska passa på nu innan hon kommer, så får ni en mysig och rolig stund tillsammans :-)



KRAM

2010-02-21 @ 11:28:22
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: Kadri

så tråkigt när man inte kan sova ordentligt

2010-02-21 @ 11:31:51
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Malin, 21 år & Gravid

Ja jag ska fråga henne imorgon vad hon tycker :) om man är försiktig så hehe :)

2010-02-21 @ 14:07:00
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: DONKEN

åhåå :D var inte planerat o bli så tätt mellan dem? Jag tycker att det är lång väntan om man ska behöva vänta 2 år till bara för min karl tycker minsann att det ska vara tre år mellan alla barn, för såå gör minsann "alla andra". men wtf, jag ÄR inte alla andra. jag vill ha fler nu! det är ju ändå en sån jävla väntetid. haha.. :P

blir jag gravid NU på en gång, så blir de ju inte förrän i.. november nångång bebisen kommer.



hihi, åååwh, va gulligt. storebror kom på namnet. ;) hehehe, duu de är inge lätt o diska med mage, man får hänga magen ovanpå diskbänken när man gör de o då blir alla kläder skitiga man har. haha.. hej förkläde. ;) pöss

och det är ju långt kvar. eller hur? :P

ni har väl inte sålt o gett bort alla bebissaker, hoppas jag.. de kommer ju väl till pass nu, liksom. :P

ååååwh, jag vill också! ;)

pössään!

2010-02-21 @ 14:58:17
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Alexandra och Jack

Jag får hoppas. Det ser bra ut än så länge. :)



Oj! Det var mycket vikt. Måste ha varit svåra tider...



Operationen kanske är värd det men huga att behöva tänka på hur mycket man äter hela tiden. Vad händer om du äter för mycket? Sabbas någonting? Jag tycker att gastricoperationen låter lite halvläskig.

2010-02-21 @ 17:02:29
URL: http://ilsknab.blogspot.com
Postat av: emma, ung mamma åt julia [foto]

tack! japp jag gör designer åt andra :)



ja kan tänka mig det, mysigt att ha massa barn dom är helt underbara! okej, ja det kan ju bli lite jobbigt men det löser sig nog :D

2010-02-21 @ 19:13:30
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

Jaså, varför har du planerat snitt?

förstår det stackarn. vi bestämde hans namn jätte tidigt i graviditeten så fort vi fick veta att vi väntade en son :)

kram

2010-02-21 @ 20:30:23
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Madelene

Tack :-) Blev superstor skillnad på rummet, hehe jag kan fråga honom, haha :-D



Ja det låter ju jättejobbigt för dig, men tur att det kommit nu och inte tidigare liksom.



Ja vi har kommit fram till att han blir hemma 2 veckor när hon är född, sen jobbar han 2 veckor och sen är han ledig en vecka till, eftersom han är ansvarig för en väldigt viktig del på jobb så för att han inte ska ha för mycket att stå i så delar vi upp det istället, blir säkert fint :-)

Hur blir det för er?

2010-02-21 @ 21:35:02
URL: http://madelenewyrtz.blogg.se/
Postat av: DONKEN

heheh assååå.. men dåså. :P

jag vill också! :P haha.. nä nu ska jag sluta tjata, du kan ju inte direkt göra mig gravid ändå.. (!) haha..

fiifasen vad jobbigt. jag fick också veta det i vecka 5, och då har man ju allting kvar. den jobbiga väntan-tiden. men den behövs den med, så man ska hinna förbereda sig. men ja. haha.. pöss pårej, hörs mer imorron ;)

2010-02-22 @ 00:48:00
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Alexandra och Jack

Det känns mycket bra. :) Jag kollar på kläder ibland och nu kan jag föreställa mig att jag en dag kan använda dem och se snygg ut. :) (Jag använder för övrigt kläder nu med, men de är väldigt olika plaggen jag är van vid att ha på mig.)



Starkt gjort! Hur har dina graviditeter varit i samband med operationen? Det måste vara tuffare att ha en mindre magsäck, menar jag (eller så inbillar jag mig att det är det).



Jag går på Nutrilett. Smakar mycket bättre än Naturdiet kan jag tillägga. Chokladshaken smakar bananchoklad och forest fruit är helt OK.

2010-02-22 @ 02:05:24
URL: http://ilsknab.blogspot.com
Postat av: Malin

Godmorgon! Hoppas utslagen blivit bättre! Jag jobbar min sista dag den 31/3, på onsdagen där. Sen flyttar vi på lördagen. Snart dags! :)) Kram.

2010-02-22 @ 08:08:11
URL: http://familjennordin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0