Kycklinggratäng med vitlök och creme fraiche. Kvällensmiddag! =)

Ingredienser  För 6 pers. 
Såå gott var detta, fråga Jonas o Theodor ! Naturligtvis kan man byta ut till lättprodukter som  vi gjorde =)


6 st kycklingfiléer
2 pkt bacon
salt
svartpeppar
5 dl creme fraiche 34 %
1 dl grädde
1 - 2 dl riven parmesanost
2 - 3 msk Thai Sweet Chili sås
2 stora vitlöksklyftor
3 - 4 msk kycklingfond

Beskrivning

Skär filén i strimlor.
Skär baconen i bitar.
Stek upp detta, salta och peppra.

Blanda ihop:
Creme fraiche, grädde, ost, sweet chilisås, pressade vitlöksklyftor och kycklingfond.

Lägg kyckling och bacon i en ugnsfast form, häll blandningen över. Grädda 10-15 min i 225 gr.

Servera sallad och bulgur/ris till

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Malin

Mm det såg riktigt gott ut! Får jag spara! :) Hihi. Okej, ja Filip kommer äta och sova på dagis ngr dgr nästa vecka tror jag.. Får nog reda på det imorgon el fre. Sen börjar han där på riktigt mån 28:e. Spännande! :) Skönt T kan gå tillbaka till dagis imorgon, förstår att han saknar sina kompisar :)) Kramar.

2009-09-16 @ 18:59:26
URL: http://familjennordin.webblogg.se/
Postat av: Pernilla. 19 år och mamma

han spelar wow han är gjort det sen han var 15 :)

2009-09-16 @ 19:53:45
URL: http://pilliiis.blogg.se/
Postat av: Martina

lät sjukt gott, måste jag prova! :)

2009-09-16 @ 20:39:54
URL: http://wiback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0