ambulans inatt..

Hej!
Theodor har varit jätte förkyld så vi har inte sovit på snart 3 nätter.
Igår gick vi o lade oss tidigt för alls var lugnt trodde vi :/ runt 23.40 så börjar theodor skrika och jag går in i hans rum.. Då låter det som om han knappt kan få luft. Ett väsande o kippande efter luft ljud..
Drog upp honom ur sängen, tände lampor o kollade färgen i hans huvud. Allt vara bara bra med det.. Ringde min syster som i sin tur larmade ambulansen.. Varför jag inte larmade själv, det vet jag inte... var väl i chocktillstånd?
Dom sa till oss att ställa oss kallt med honom o det gjorde vi o då blev det väsande ljudet bättre.. Ambulansen kom efter ca 5 min.. kändes som en evighet.
Men dom gjorde inte så mkt mer än att säga att det var falsk krupp han hade o det var inget farligt.. Bara ställa sig kallt eller ge honom ånga så det blir lättare att andas. Sen åkte dom..
Då var väl kl ca 00.15
Ingen av oss kunde sova o Theodor fortsatte att låta konstigt men ambulansen sa att det var normalt o detta kunde hålla i sig.
Kl 4 inatt fick jag theodor att somna i bilen! Tog på oss kläder o så körde jag bil i en timme bara för at få honom att somna.
När kl var 9.30 ca vaknade theodor idag o han lät likadant.
Jag har aldrig känt mig så jäkla maktlös i hela mitt liv, när det låter som ens barn håller på att kvävas.. Ja då e man i ett helt annat tillstånd själv...

E så trött idag så det finns inte. O så fort theodor rosslar till blir man rädd.Ska ringa bvc imorgon o förklara vad som hänt.

Var en sötis och kommentera:
Postat av: linda

Awe :/ stackars liten :(

Haha vadå kålpudding är vell gott ;)

2009-09-13 @ 18:10:21
URL: http://liindatherese.blogg.se/
Postat av: Åsa,Mats&Casper

Vi finns om ni behöver oss, det vet ni. Bara att komma eller ringa.

Pussa mosters goding från oss

2009-09-13 @ 18:15:33
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/
Postat av: Malin

Nämen stackare! Usch så hemskt! Ja fy när det händer ens barn något, de är ju ens ALLT! Men bra at ambulansen kom.. Jobbigt för er och honom förstår jag.. Hoppas ni kunnat vila något under dagen och att han snart mår bättre. Många styrkekramar och krya på dig Theo!

2009-09-13 @ 18:20:43
URL: http://familjennordin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0