21 september 2009

Idag e det en tråkig dag. Så känns det just nu iallfall.. Håller på med disken som INGEN av oss kunde göra igår.. Den ena e väl latare än den andra?
Jag fattar inte varför det ska vara så jäkla svårt att ha det nydiskat när vi går i sängs på kvällarna. Nu klagar jag inte bara på Jonas utan jag blir förbannad på mig själv oxå! Men oftast efter vi har ätit middag så e jag helt slut o alldeles för mätt att göra något. Får väl se om jag kan göra nån skärpning inom detta.

Idag e jag sugen på bakad potatis.. ger mej nog iväg till affären senare och handlar hem till det.. Det e bara det att jag har aldrig gjort det hemma.. Ahh hoppas jag lyckas =)
Nån som har tips om hur dom brukar göra sin potatis?

Kramar

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Nicole & Melvin

När det bara är jag å Jonas som äter det så är det ju bara 2 potatisar som ska göras. Då gör jag små hål i dom med gaffeln å sen sätter jag in dom i micron i ca 15 min. Tar ca 1 timme i ugnen.

Till det brukar vi ha baconröra.

5 dl creme fraiche, 1 finhackad rödlök (vi älskar lök), ca 3 pkt bacon som man klipper i bitar å steker, 2 vitlöksklyftor å lite paprikapulver. Blanda allt i en skål. Färdigt! Sååå enkelt å jättegott!

2009-09-21 @ 14:00:34
URL: http://nikkilife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0