barnmorskan idag!

Idag hade vi tid hos Bm kl 11.00.. Vi gick dit i lugn och ro o när vi kom till mvc så var klockan bara 10.40 så det var bara att sätta sig ner o läsa i en tidning eller två..
Klockan gick o klockan blev 11, patienter kom och dom gick men min BM kom aldrig..
När kl var 11.10 gick jag till receptionen för nu började jag bli orolig att jag hade tagit fel dag.. Men naturligtvis som VANLIGT på vår mvc så är där aldrig någon i receptionen när man behöver nån och där är heller ingen ring klockan. Irreternande! Verkligen!
Satte mej ner o väntade lite till och kl 11.25 gick jag o började knacka på dörren in till receptionen om hopp att någon skulle höra mej. Och då kommer min BM med andan i halsen!
Jag fick aldrig någon förklaring till varför hon var sen, men det var iallfall idag jag skulle vara där så det var inte jag som hade tagit fel. Puh!

Fick min journal och när jag tittade på den så stod det att jag hade vägt 81 kg på inskrivnigen och inte  84 kg som jag har fått för mej..
Så pga det så har jag helt plötsligt gått upp 3 kg utan att jag visste om det för vågen visade 84 kg idag!  Nu blidde jag dep... Menmen.. får väl rätta mej efter vad hon skrivit iallfall.
Så 3 kg upp sen den 25 Juni när jag plusade.. Bra eller dåligt??

Hjärt ljuden låg iallfall på 150 slag i minuten.. =)
SF måttet låg på 24 cm.
Helt normalt =) Sköönt!

Nästa date med BM är den 16 december och då e det oxå glucosbelastning som jag valde göra trots jag spydde upp allt som en gris sist och blev jätte sjuk. Får göra ett nytt försök iallfall.. Jag fick välja själv.

Nu är Jonas och hämtar Theodor på dagis, o jag sitter o njuter med en kopp te.. skönt och det e helt tyst här hemma.. I eftermiddag ska vi hämta hem bilen! tjohoo! Men dyrt som in i bomben.
Sen blir det chili con carne till middag och en lugn hemma kväll inväntar!
Mysigt för oss alla 3 nu när Jonas har semester =)

Vi hörs =)

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Linda & Lillpågen i magen

Tack så mkt :) Tycker det är kul att hålla på med kameran och fotoredigering. Dock är det svårt att fotografera sig själv med nya systemkameran så brukar bli vanliga digitalkameran och är inte lika nöjd med fotona då :-) Men skoj att höra, det är i stort sett det enda jag gör om dagarna ju. :) Skönt att höra att allt vra bra hos BM idag :D

2009-11-17 @ 20:52:22
URL: http://liindatherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0