a christmas carol ( Disney, en julsaga )


Scrooge bryr sig bara om pengar och bryr sig inte om människorna omkring honom. Natten före julafton blir han varnad av spöken för att fortsätta sitt själviska liv. Vålnaderna tar Scrooge på en resa genom livet. Till slut tvingas Scrooge att välja om han ska börja bjuda på sig själv eller om han ska dömas till ensamhet och bli bortglömd.


Jag & Jonas var och såg denna bio filmen ikväll i HBG.. Den gick ju och se men den var kanske inte Disneys bästa film någonsinns. Ingen film jag hade tagit med mina barn på om dom inte förstår vad den går ut på.. Scrooge kunde vara lite läskig i vissa sammanhang men sen andra gånger kunde han vara lite små rolig..
Jag hade dock hellre väntat och sett den på dvd när den kommer ut.. Menmen gjort är gjort o vi hade en mysig kväll iallfall. 2 filmer kvar att se innan Lilla My kommer ut på bio är Twilight New moon & 2012.. Så e det tänkt iallfall =)

Lilleman är hemma hos mamma & pappa, hoppas att han har kunnat somna nu.. Han hostade så mkt att det inte gick att sova innan när jag snackade med mamma. Hon ringer inatt om det inte alls funkar.
Jag hoppas iallfall på en god natt utan några störningar, känner verkligen att jag behöver få sova ut. Vaknar ju titt som tätt av Theodors hosta annars =( *stackars liten*
Och jag säger, gud nåde den som ringer imorgon o väcker oss! Så jäkla akut är det inte att man måste ringa tidigt på morgonen! Dessutom är där nog inget batteri på hemtelefonen.

Nu ska jag nog lägga mej i sängen o läsa o njuta av lugnet.. Får man säga så? Eller blev jag en dålig mamma nu som försöker njuta av tystnaden här hemma?

Godnatt



Var en sötis och kommentera:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0