Ni som flyttar in här..

Inte för att jag tror att ni läser min blogg men ändå.

Grattis till er som får vår lägenhet!
Det ni bör tänka på här är att  ni har kyrkogården på andra sidan gatan. Skyttetrafik med likbilar går varje dag in där och nästan varje dag så ringer klockorna kl 13 o 15 för begravning. Ibland kan dom vara sena med tiderna. Man vänjer sig med klockorna och om dom inte ringer i tid så kan man börja undra.
Nu när det börjar bli sommar så e det så mkt grönt att ni knappt ser över men höst och vintertid kan ni ger er fan på att ni ser det minsta lilla där inne. Man ser tyvärr allt!
I trappan så ligger det till såhär,  tanten där nere håller koll på allt och då menar jag ALLT. Slår vad om att om man skulle släppa en fis eller nyser så hör hon det och antecknar.
När ni lämnar ska gå ut från lägenheten och kommer ut från trapphuset så kan jag lova att hon står i fönstret och tittar, skulle man bli irrterad och säga till henne så säger hon " Jag gör inget, jag bara putsarfönster" Skitigare fönster än hennes finns nog inte? Med tanke på att hon måste putsa fönstret så fort man går hemmifrån? Jag lovar att hon håller koll på en i nyckelhålet oxå.

Grannarna ovanför har renoverat ständigt i över 1 år nu. Dom måste tro att dom äger lägenheten o kan göra som dom vill o när dom vill. Dom har fått tillsägelse hela tiden att dom ska dämpa sig men ändå så fortsätter dom. Jag hoppas att dom får barn någongång och att deras grannar hålla på med dom som dom har gjort med oss.
Dessutom kör dom en gräslig bil som låter osm en lastbil varje gång dom åker och kommer hem. Man hör dom långt ute på stora vägen. Känns tryggt att veta va?

Välkommen till Kapellvägen 10! Ni kommer säkert att trivas =)


Var en sötis och kommentera:
Postat av: Amanda - 17 år och snart mamma!

nja de var någon som skrev en kommentar "grattis till din lilla pojke" Men jag säger inte om de stämmer eller ej, ni får se när bebis är född :)

2009-05-06 @ 20:48:49
URL: http://amandasbebis.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hehe, vilken kanon beskrivning av er lägenhet :) Men såååååå sann S

2009-05-06 @ 21:25:20
URL: http://caspersmamma.blogspot.com
Postat av: Malin

Haha, låter ju lockande ;) Hehe.

2009-05-06 @ 22:11:03
URL: http://familjennordin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0