Gammalmodigt sätt?

Kollar på tv4 fakta, det är riskförlossningar nu..  Älskar att titta på dessa program. Man inser vad man själv har gått igenom och hur stort detta är =)
Där är en patient som ska föda sitt första barn och hon har valt "gammalmodigt sätt" att föda sitt barn..
Det e tydligen utan smärtlindring..
De jag reagerar på är just "gammalmodigt", är det verkligen så gammaltmodigt att inte ha någon smärtlindring? Är det verkligen så vanligt att få eda och lustgas?

Då kan jag bara säga att jag e STOLT över att ha användt ett gammalmodigt sätt att föda min son. Helt UTAN smärtlindring!
Säger bara, har jag gjort det en gång. Kan jag göra det igen!
Så farligt var det trots inte =)

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Åsa

Ja,det är vanligare och vanligare att ta till smärtlindring . Du var duktig när du födde Theodor, och att du kan göra det igen,tvivlar vi inte på :)

2009-06-18 @ 07:42:51
URL: http://matsochcasperforever.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag använde endast lustgas och det tyckte jag var bra! Minns precis allting under hela förlossningen och lustgasen försvann direkt efter några andetag frisk luft. Så det kommer jag använda vid nästa förlossning med, om det nu går bra. Man vet ju inte hur man reagerar, så lite svårt att bestämma det långt innan. Men jag håller med, tyckte att jag hade en drömförlossning! :D



Aha okej. Då förstår jag. Du får kanske testa dig fram och se vilket sätt som gör att du lättast går ner, oftast är det ju de sista kilona som är svårast tyvärr. Lycka till och hoppas det går bra!



Kram o trevlig midsommar!

2009-06-18 @ 07:47:16
URL: http://jagochfamiljen.blogspot.com
Postat av: Martina

yeeeh, jag kör med på gammalmodigt! :)

2009-06-18 @ 08:24:28
URL: http://wiback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0