Mathyfs

Nu när man har en 17 månaders här hemma så tycker jag att det e viktigt att visa att man äter rätt och att man använder fint bordskick. Men idag sprack allt ihop :/

Jag satt och matade theodor samtidigt som jag o jonas åt middag och rätt som det var så fes theodor en sådan brakare att jag tror grannen hörde den!
Jonas sa "fyy" "så får man inte göra när man äter"  Och vad händer 3 sekunder efter Jonas sa det?
Jo Jonas rapade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Den ena är värre en den andre, men man kan ju inte säga till Theodor en sak o sen gör hans pappa likadant.. Eller i detta fallet han rapade. Jag bara fortsatte att äta men fick hålla mej för skratt, det var ju egentligen rätt så roligt ändå i det hela sammanhanget.
Vad tycker ni om mathyfs?

Jag vet att Theodor är liten fortfarande och kan inte hjälpa att han fiser eller rapar, men man måste väl börja säga till någon gång?
Eller?

Var en sötis och kommentera:
Postat av: linda

hej

vi började för ett tag sedan att säja till om hon fes när vi åt, nu fiser hon väldigt sällan när vi äter och rapar gör hon efter maten ibland...jag tycker det är viktigt att börja i tid. de lyssnar ju mer än vad man tror..men jag hade nog oxå hållit på att garva ihjäl mej haha

2009-12-18 @ 08:29:32
URL: http://nathaliesmamma.webblogg.se/
Postat av: Linda - Blivande 2 barnsmamma

Jag har en pojke på 20 månader, jag har inte börjat säga till han än. Men jag säger till min man när han gör de :P Jag kommer nog inte börja med att säga till förrän han lärt sig säga ordet förlåt. Man börjar när de känns rätt tycker jag.

2009-12-18 @ 13:39:06
Postat av: Linda - Blivande 2 barnsmamma

Jag är även sån som tror på att barn inte riktigt förstår ordet inte och brukar vara noga med att säga t ex sitt fint istället för att säga att han inte får stå på stolen osv. Och slåss han brukar jag säga till att man inte får och samtidigt säga att man ska klappa fint för att visa vad han får göra istället. Vet inte riktigt vad jag skulle sagt när han inte får fisa eller rapa faktiskt. Tål att tänkas på :P

2009-12-18 @ 13:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0