Grinig pensionär tant?

Nu har vi fått nog av våra grannar, sedan vi flyttade in här förra året den 19 April så har dom typ städnigt renoverat sin lägenhet, slipat golva, slamrat och haft sig.
Igår höllt dom på tills efter 22 o då ringer jag störningsjouren som kom hit och sade till dom. Uppenbarligen hjälpte det bara för stunden! Idag har dom fortsatt och kl 18 ikväll började dom igen.. Nu låter det som om dom hyvlar. Låter i hela trapphuset så det e inte bara jag/vi som hör det. Har pratat med granntjejen i andra trappan o hon är oxå trött på dom.
Så jag letar upp den störande grannens mobilnummer och Jonas skickar ett meddelande.
"Snälla, kan ni dämpa er lite, min sambo håller på att få vår son att somna"

1 timme senare får vi svar: " Vi håller på att renovera vårt golv o det går inte att göra på någon annan tidpunkt eller tillfälle, så ha överseende till detta. O klockan är ju inte så mkt".

VA F*N man respekterar väl? Vi bad dom inte sluta utan bara dämpa sig!
Jonas och jag fick skit för att vi 1 gång och endast 1 gång borrade upp 2 hyllor på väggen kl 19 en söndags kväll. Hur har våra grannar tänkt egentligen? Far åt skogen.
Runt 19 tiden slutade dom för en stund och började igen nu för 30 min sedan.. antagligen åt dom middag när det var tyst och lugnt. Jag tänker iallfall ringa bovärden på torsdag och säga till.
Just nu känner jag mig som en grinig pensionär tant som bara vill klaga!  Men vad ska jag göra?
Vi bad dom vänligt att sluta men det ville dom tydligen inte..




Var en sötis och kommentera:
Postat av: Åsa&Mats

Du/ni gör rätt.Klaga på.Hutlöst att grannar får bete sig så !

2009-04-21 @ 23:19:20
Postat av: linda

ja de ska ha det..vilka idioter.

det är ju en vanlig arbetskväll.

grannar är skit.

2009-04-22 @ 08:29:01
URL: http://ungmamma22.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0