Älskade Theodor! ( läs inte om du är känslig i magen typ)

Oh mitt lilla hjärta! Du mår inte alls bra =(
Igår kväll runt 22 tiden så börjar Theodor och skrika och när vi kommer in så har han kräkt ner hela sig själv och hela sängen =( Blidde duschen direkt för honom och jonas.
Jag bäddade rent i han spjälsäng o torkar upp så gott allt går.
Sen så när Theodor är färdig så bytar vi om på honom och han får en ny och torr blöja och pyjamas.. Vi ger honom lite välling och sen lägger vi honom igen.
10 min efter detta så går jag inte och kollar till honom och då har han bajsat ner sig.. Stackars liten!
Bara till att byta om igen och när vi väl lägger honom i sängen igen så kräker han ner sängen och sen över halva golvet..
Bara till att byta om igen och sedan gav vi honom lite vätskersättning.
Efter ett tag somnade vår lilla skatt och sov hela natten. Och de gjorde även jag och Jonas!
Imorse åkte Jonas till jobb och jag tog Theodor som vaknade 6.30..
Inget kräk och inget bajs på hela natten så jag går och gör en vällingflaska till honom.. Mitt under flaskan så Spyr han, över sig själv, över mej, över bordet och på golvet ( shit vad det finns mkt kräk i en liten människa )
Fick bytat om på honom och torkade upp överallt, tog tempen på honom men han hade ingen feber *tur'
DÅ så bajsar han riktigt över allt så det var bara till att torka igen o sätta på blöja..
Ringer till barnakuten i HBG och sitter i kö i 30 min!! Skamligt att behöva vänta så länge!
Sköterskan där säger att det verkar som om det e maginfluensa så vi ska försöka få i honom vätska hela tiden.. Inte med nappflaska för då blir han kanske sämre. Men vi skulle återkomma om det blir värre.. Kul att sitta i 30 min till.......
Ringde till Jonas som tog ledig resten av dagen så jag och theodor åkte och hämtade honom. Vi åkte inom Ica Maxi i Råå för att handla äpplejuice och nyponsoppa till Theodor.. På vägen hem därefter så kräkte Theodor 2 gånger till!
O så har det fortsatt en stund här hemma..
Nu så har vi lagt honom i sin säng och hoppas han kan sova en liten stund så kan vi plocka undan och samtidigt tvätta!
Blir mkt tvätt av sådant här!

Vi hörs kanske senare!

O förretsen min familj hade försökt få tag på jonas och gratulera honom MEN dom hade hans gamla nummer som är bytt för 1½ år sedan! hehe

Var en sötis och kommentera:
Postat av: Åsa,Mats&Casper

Krya på dig Theodor, vi tänker på dig varje minut. Kram från moster,gudfar och kusin Casper

2009-04-11 @ 14:44:39
Postat av: Nathalie

krya på dej theodor jag saknar dej.

puss puss din nathalie=)

2009-04-12 @ 15:48:57
URL: http://ungmamma22.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback


RSS 2.0